Prijs

De prijs voor een individueel gesprek is € 70,- . Voor een koppel- of familiegesprek is de prijs € 90,- . Het therapeutisch gesprek duurt 50 minuten en wordt contant betaald.  Elke andere opdracht in kader van de begeleiding wordt verrekend aan € 70 / uur (verslaggeving, externe overlegmomenten, …).

In tegenstelling tot de prestaties van andere zorgverstrekkers (artsen, tandartsen, kinesitherapeuten, enz.) worden deze van klinisch psychologen slechts onder specifieke voorwaarden voor geconventioneerde eerstelijnspsychologen, door de ziekteverzekering vergoed. De Vlaamse Vereniging van Klinisch Psychologen volgt de evolutie naar de terugbetaling van consultaties bij klinisch psychologen op de voet:  https://vvkp.be/dossiers/financiering-psychologische-zorg-netwerken-en-eerstelijnszones

De mutualiteiten bieden op dit moment een beperkte terugbetaling. Er bestaat evenwel een verschil in terugbetalingsvoorwaarden overheen de verschillende mutualiteiten. Steeds meer ziekenfondsen baseren zich op de wettelijke erkenning van de klinisch psycholoog maar niet alle ziekenfondsen hanteren dit principe. Wij raden u aan om u hierover te informeren. Op de website van het Vlaams Patiëntenplatform vindt u terugbetalingsinformatie per mutualiteit terug.

Voor uw eerste afspraak worden dezelfde annulatievoorwaarden gehanteerd als voor de overige gesprekken. Dat wil zeggen dat u minimaal 2 werkdagen op voorhand dient te annuleren via de GSM van de psycholoog. Voor niet tijdig geannuleerde afspraken wordt een vergoeding van € 70,- gevraagd.